My Photo
Name:
Location: Malaysia

Hanturaya sejenis spesis yang taat pada tuannya, kalau ia bertuan. Spesis ini, kalau takder tuan akan mengganas dan amat nakal sifatnya. Yang paling bahaya kalau hanturaya-tiada-bertuan yang merayau-rayau takder pekerjaan.

































<$BlogDateHeaderDate$>
DAP MEMPERALATKAN PAS?
Satu laporan polis telah dibuat oleh telah dibuat terhadap bekas Menteri Besar Selangor Dr Khir Toyo kerana mebuat kenyataan mengatakan wujudnya golongan dalam Kerajaan Negeri Selangor yang melobi menentang azan di negeri itu.

Laporan itu dibuat di Balai Polis Dang Wangi oleh ahli parlimen PAS Kota Raja Dr Mariah Mahmud.

Khir dikatakan membuat kenyataan di akhbar Utusan Malaysia, mendakwa Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Selangor dan pemimpin DAP Teresa Kok, telah membuat petisyen kepada ADUN Serdang Satim Diman, yang menyatakan bahawa azan "menggangu penduduk tempatan".

Adakah ini tanda awal PAS sedang diperalatkan oleh DAP dalam usaha untuk mengadu-dumba orang-orang Melayu.

Selama ini PAS mendakwa tidak sehaluan dengan DAP dalam pembentukkan negara Islam, tetapi mengapa sanggup digunakan untuk mendapat publisiti murahan?

Jika benar pun Khir Toyo dan pengendali laman blog pembelamelayu memfitnah, mengapa DAP atau Teresa Kok yang membuat laporan polis?

Atau adakah begitu cetek pemikiran pemimpin PAS untuk diperalatkan oleh DAP?
1 Comments:

Pakatan Rakyat perlu menilai apa yang perlu dibangkitkan kerana selama ini pun mereka mereka ini tidak ada persefahaman umpama tali yang nak putus bila bila masa dari sekarang.

September 18, 2008 at 9:21 PM  

Post a Comment

<< Home