My Photo
Name:
Location: Malaysia

Hanturaya sejenis spesis yang taat pada tuannya, kalau ia bertuan. Spesis ini, kalau takder tuan akan mengganas dan amat nakal sifatnya. Yang paling bahaya kalau hanturaya-tiada-bertuan yang merayau-rayau takder pekerjaan.

































<$BlogDateHeaderDate$>
BENAR ATAU TIDAK
Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Muhammad Taib, menafikan ada tekanan dari ahli-ahli Majlis Kerja Tertinggi, untuk Presiden UMNO Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi menyerahkan tampuk pimpinan parti dan negara kepada timbalannya Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak dengan kadar segera.

Kenyataannya itu dilaporkan oleh Bernama.

Semalam beberapa laman web serta media utama melaporkan beberapa ahli MKT telah meminta Abdullah menyegerakan pelan penyerahan kuasa supaya ia tidak lagi memburukkan keadaan di dalam parti dan negara.

Bagaimanapun Muhamad Taib menafikan laporan-laporan berkenaan.

Sekarang siapa yang harus dipercayai, Ketua Penerangan UMNO itu ataupun laporan media.

Jika laporan media salah, tentulah tindakan harus diambil terhadap media dan laman web berkenaan kerana memberikan gambaran palsu. Bagaimanapun jika ianya benar mengapa harus diputarbelitkan kenyataan.

Pemimpin UMNO mesti terima kenyataan bahawa selepas PRU 12 Mac lepas, keadaan geografi politik Malaysia sudah berbeza. Keterbukaan dan ketelusan yang dilaksanakan oleh Abdullah menjadikan rakyat lebih kritis dan berani bertanya.

Jika ini sikap pemimpin UMNO pasti, parti ini akan "ketinggalan zaman" kerana menidakkan kenyataan. UMNO mesti berubah mengikut peredaran zaman. Kita akui semangat kebangsaannya serta keutamaan menobatkan bangsa, mesti kekal tetapi pendekatan harus berbeza.

Iyakan yang benar dan tidakkan yang salah. Baru UMNO kembali hebat seperti dahulu.
0 Comments:

Post a Comment

<< Home